انواع چسب بر اساس مقاومت

#

انواع چسب بر اساس مقاومت

1402/02/03

هر چه قدر هم که مراقب وسایل خود باشید و از آن ها نگهداری کنید باز هم ممکن است به دلایل مختلف  آن ها را بشکنید و بخواهید آن ها را تعمیر کنید. برای این کار تا کنون وسایل مختلفی تولید شده است که یکی از بهترین آن ها چسب است. از آن جایی که این ماده کارایی خیلی خوبی دارد ما قصد داریم در ادامه آن را به طور کامل به شما معرفی کنیم و نحوه خرید و انتخاب آن را توضیح بدهیم. پیشنهاد می کنیم که تا پایان با ما همراه باشید تا بیشتر با انواع مختلف چسب آشنا شوید و بتوانید از مزیت ها و قابلیت های آن، به بهترین نحو ممکن استفاده کنید. 

چسب چیست و چه کاربردی دارد؟

چسب یک محصول چسبناک است که برای اتصال قطعات، مورد استفاده قرار می گیرد. این محصول می تواند اشیاء شکسته را ترمیم کند و آن ها را به یک شیء قابل استفاده تبدیل کند. البته همان طور که می دانید چسب کاربرد های متفاوتی دارد و در حوزه مختلفی می توان از آن استفاده کرد. فقط کافی است انواع مختلف آن را بشناسیم تا بتوانیم از مزیت ها و قابلیت های منحصر به فرد آن، به بهترین نحو ممکن استفاده کنیم.

انواع چسب بر اساس مقاومت 

چسب در انواع مختلفی به بازار عرضه می شود که اینک ما مهم ترین انواع آن را بر اساس مقاومت رده بندی می کنیم و به شما معرفی می کنیم:

چسب همه کاره

 
یکی از بهترین و کاربردی ترین انواع چسب، چسب همه کار است. این محصول که از طریق ترکیب کردن استون و پلیمر ساخته می شود و ساختار سختی دارد. بد نیست بدانید که این نوع چسب از لحاظ قدرت چسبندگی و کارایی در حد متوسطی قرار دارد و بیشتر برای چسباندن مقوا، چوب و پارچه مناسب است. 

چسب یک دو سه

یک نوع دیگر از چسب هایی که تا کنون به بازار عرضه شده، چسب یک دو سه است. این نوع چسب از دو جزء 1- چسب و 2- اسپری خشک کننده، تشکیل شده و از لحاظ کارایی واقعاً فوق العاده است.با انتخاب چسب یک دو سه، در سریع ترین زمان ممکن دو قطعه را به هم بچسبانید و از آن استفاده کنید. 

چسب فوری 

محصول بعدی چسب فوری است که از طریق ترکیب کردن پلیمر با آنتی اکسیدان ساخته می شود و ساختاری مقاوم و مستحکم دارد. این محصول بی نظیر به دلیل کارایی فوق العاده ای دارد امروزه در صنایع متعددی مورد استفاده قرار می گیرد که به طور مثال نیز می توان به صنایعی مثل کفش و مبلمان اشاره کرد. جالب است بدانید که قیمت آن نسب به محصولات مشابهی که تا کنون به بازار عرضه شده، مناسب تر است و انتخاب آن برای پروژه های بزرگ اقتصادی کاملاً توجیه اقتصادی دارد.

چسب آهن 

از دیگر نمونه های این محصول، می توان به چسب آهن اشاره کرد. چسب آهن قدرت چسبندگی بالایی دارد و برای چسبناندن اکثر اشیاء می توان از آن استفاده کرد. البته اگر قصد دارید از این چسب برای چسباندن قطعات فلزی استفاده کنید، بهتر است از دو لایه چسب استفاده کنید تا این قطعات بهتر فیکس شوند و جا به جا نشوند. 

چسب فوم 

چسب دیگری که تا کنون به بازار عرضه شده است، چسب فوم نام دارد. این نوع چسب ساختاری مایع و شفاف دارد و قدرت چسبندگی آن معمولی است. از این رو معمولاً در حرفه ماکت سازی و برای چسباندن ماکت های ساده از آن استفاده می شود. 

چسب پلی اورتان 

نوع دیگری از چسب ها، چسب پلی اورتان هستند که برای چسباندن هر چیزی که شما فکر کنید، مناسب اند. به همین دلیل نیز امروزه در اکثر کارگاه ها و کارخانه ها وجود دارند.

چسب بتن 

از دیگر انواع چسب، می توان به چسب بتن اشاره کرد. این چسب بر پایه پلیمر پودری مخصوص سیمان، طراحی شده و از خواص مکانیکی و فیزیکی فوق العاده ای برخوردار است. به همین دلیل نیز امروزه در صنعت ساختمان سازی و برای چسباندن سازه های بتنی مورد استفاده قرار می گیرد. 

چسب قطره ای 

نوع دیگری از نمونه های این محصول، چسب های قطره ای هستند. این مدل چسب ها انواع مختلفی دارند و در  اشکال مختلفی به بازار عرضه می شوند. اما قاعدتاً هر کدام از نمونه های آن نیز برای محیط مشخصی طراحی شده است و کارایی آن ها متفاوت است. از این رو شاهد این هستیم که این محصول برای چسباندن انواع و اقسام اشیاء مورد استفاده قرار می گیرد. به عنوان مثال نیز می توان از اشیائی مثل سنگ، شیشه و پلاستیک نام برد.

چسب پی وی سی 

یک نوع دیگر از چسب ها، چسب های پی وی سی هستند که برای چسباندن قطعات پلاستیکی طراحی شده اند و قدرت چسبندگی منحصر به فردی دارند. البته این محصول در حال حاضر در دو نوع معمولی و تارگت به بازار عرضه می شود و کیفیت های متفاوتی دارد. 

چسب کاشی 

از دیگر انواع چسب، می توان به چسب کاشی اشاره کرد. این مدل چسب ها، همان طور که از نام آن ها مشخص است برای چسباندن و نصب کاشی مورد استفاده قرار می گیرند. چسب کاشی می تواند سرعت و دقت نصب کاشی ها را به صورت قابل ملاحظه ای بالا ببرد و یک کار تمیز و حرفه ای به شما تحویل بدهد.

چسب آکواریوم 

این مدل چسب که در رده بهترین و پر طرفدار ترین محصولات بازار به شمار می آید در دو نوع معمولی و ضد باکتری به بازار عرضه می شود. این محصول کارایی خیلی خوبی دارد و طول عمر مفید آن نیز بسیار زیاد است. 

چسب موکت 

محصول بعدی چسب موکت است. این مدل چسب به نحوی طراحی شده است که در طول 30 دقیقه کاملاً خشک می شود و موکت را فیکس می کند. البته بر خلاف تصور اشتباهی که در بین مردم وجود دارد این محصول فقط مخصوص چسباندن موکت نیست و در صورت نیاز برای چسباندن اشیاء دیگری مثل صداگیر، فوم و اسفنج نیز می  توان از آن استفاده کرد. 

رزین

 
آخرین محصولی که می خواهیم به شما معرفی کنیم، رزین است. فرمولاسیون این محصول بر پایه پلیمر طراحی شده و ساختار آن به صورت مایع است. چسب رزین قدرت چسبندگی قابل قبولی دارد و برای کار های هنری مثل ساخت مجسمه و ماکت، بسیار مناسب است. 

راهنمای خرید چسب 

از آن جایی که چسب یک محصول کاربردی است و نقش بسیار مهمی در زندگی انسان بازی می کند، در حال حاضر برند ها و کمپانی های زیادی در حوزه تولید و ساخت آن فعالیت می کنند. به همین دلیل نیز زمانی که مصرف کننده برای خرید آن به بازار مراجعه می کند دچار سردرگمی می شود و به راحتی نمی تواند گزینه مورد نیاز خود پیدا کند. از آن جایی که این موضوع از اهمیت ویژه ای برخوردار است ما در این قسمت به صورت اختصاصی در مورد نحوه یک چسب خوب صحبت می کنیم و نکاتی که در حین انتخاب این محصول باید مورد توجه قرار بگیرند را به اطلاع شما می رسانیم و این نکات عبارتند از: 

کارایی

یکی از مهم ترین و اصلی ترین نکاتی که در حین خرید چسب باید مورد توجه قرار بگیرد، کارایی آن است. یعنی مصرف کننده باید بر اساس ساختار کالایی که قصد چسباندن آن را دارد، نوع چسب را انتخاب کند. 

برند و تولید کننده 

زمانی که برای خرید چسب به بازار مراجعه می کنید حتماً حتماً به برند و تولید کننده این محصول دقت کنید و تا جایی که شرایط مالی تان اجازه می دهد، سعی کنید محصولات بهترین برند ها را خریداری کنید. البته با انتخاب محصولات برند، شاید مجبور شوید هزینه های سنگینی را بپردازید اما در عوض این محصولات کارایی بهتری دارند و کیفیت آن ها به معنای واقعی کلمه تضمین شده است. 

اندازه چسب 

یکی دیگر از نکاتی که در هنگام خرید چسب باید مورد توجه قرار بگیرد اندازه آن است که مصرف کننده باید بر اساس هدف و میزان نیاز خود در مورد آن تصمیم گیری کند. 

استاندارد های ایمنی 

هنگام خرید چسب حتماً دقت کنید که محصول مورد نظر شما استاندارد های ایمنی را داشته باشد و به صورت اصولی ساخته شده باشد.

قیمت چسب 

یکی از مهم ترین مسائلی که در مورد چسب وجود دارد، قیمت آن است. مصرف کننده های این محصول حق دارند که در مورد میزان قیمت چسب و نحوه تعیین قیمت این کالا اطلاعات دقیقی داشته باشد. اما لازم به ذکر است که این کار کمی سخت است، چرا که قیمت این محصول معمولاً بر اساس مؤلفه های مختلفی تعیین می شود و این در حالی است که اکثر این مؤلفه ها حالت ثابتی ندارند و مدام در حال نوسان هستند. به همین دلیل نیز ما به مصرف کننده های این محصول پیشنهاد می کنیم که برای تهیه آن به فروشگاه ها و مراکز معتبر مراجعه کنند تا بتوانند از خدمات و تخفیف های ویژه ای که در این نوع مراکز به مشتریان ارائه می شود، استفاده کنند و بهترین نوع چسب را با مناسب ترین قیمت خریداری کنند. به یاد داشته باشید که مراجعه به مکان های معتبر، باعث می شود که محصول مورد نظر خود را سریع تر بیابید و در پول و وقت خود نیز صرفه جویی کنید.

 

نظرات کاربران
02166761519